Home · Symulacje · Zasady wymyślania symulacji biznesowych

Zasady wymyślania symulacji biznesowych

W dzisiejszym wpisie pokażę reguły zaprojektowania efektywnej gry szkoleniowej. Każdy program rozwojowy wzbogaci się o wyjątkowy element merytoryczny. Trenerzy opowiadają o tym, że nie łatwo jest ułożyć treść wspomnianej symulacji biznesowej. gra menedżerska powinna mieć z góry zdefiniowane moduły. Przypomniało mi się o nich, gdy wszedłem na tenże serwis internetowy: Ekonomiczne Symulacje Menedżerskie 
Wtedy gdy 4 dni temu prowadziłem sesje szkoleniowe i używałem grę dla menedżerów, postanowiłem napisać poradnik na ten temat. W dalszej części artykułu zamieszczam parę reguł z tematu wymyślania gier szkoleniowych.

Najpierw pomyśl na jaki rodzaj zagadnień ma być poruszony podczas gry dydaktycznej. Znam pewne kwestie merytoryczne, które uważam za bardzo ciekawe: narzędzia zarządzania, planowanie kariery, zaopatrzenie i sprzedaż, produkcja, zarządzanie zasobami ludzkimi.

W dalszej kolejności udaj się do centrum handlowego i stoiska dla naszych milusińskich oraz przypomnij sobie gry z epoki wczesnego dzieciństwa. W sklepie dla dzieci możesz nabyć: Lego, puzzle, misie, samochodziki oraz inne małe przybory do zabawy. Wymienione wyżej rzeczy przydadzą się do napisania harmonogramu gry dla menedżerów.

Potem wymyśl i zapisz jako scenariusz fabułę gry edukacyjnej. Zapisz ją w programie graficznym i Wordzie i pogadaj o niej z rodziną. Ludzie, którzy zagrają jako pierwsi znajdą miejsca, gdzie są potrzebne poprawki.

Należy też w grze szkoleniowej umieścić niespodzianki, bonusy czy też drobne gadżety do wygrania. 

W następnym wpisie opiszę przykład fabuły symulacji dla menedżerów.


Eustachy Kowal
Redaktor tego postu jest absolwentem kierunku rusycystyki Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z obszaru  programowania neurolingwistycznego. Posiada certyfikat Eksperta Rozwoju Osobistego UFS. Mieszka w Gorzowie Wielkopolskim.  Od pięciu sezonów koordynuje warsztaty i rozwija badania dotykające tematyki strategii w sektorze „chemia i kosmetyki”.

SŁOWA KLUCZOWE:
Symulacje Negocjacyjne
Kursy sprzedażowe
Gry e-learning
Delegowanie
Gry dla przemysłu
Zarządzanie zmianami
Programy incentive
Narzędzia Instrukcje dla moderatorów gier


03.06.2016. 14:26