Home · Symulacje · Wzrost przewag rynkowych a gry szkoleniowe

Wzrost przewag rynkowych a gry szkoleniowe

Ciągłe walczenie o odbiorców jest przyczyną tego, że firmy z większości branż, aby mieć szansę na rozwój, muszą korzystać z wielu różnych sposobności, jakie mogą im zagwarantować uzyskanie nawet niedużej przewagi nad resztą konkurentów. Nowoczesne i wydajne urządzenia, najnowsze programy do zarządzania mają duże znaczenie i bardzo pomagają w realizacji celów, ale chyba najważniejsza dla większości firm będzie lojalna, sprawdzona załoga.


O tym, że zatrudnieni są największą wartością każdej firmy nie od dzisiaj wiadomo, jednak wielu właścicieli nie chce pamiętać o tym. I odpuszczają oni zupełnie wszystko wiążące się z rozwojem zawodowym swoich pracowników, tylko się ograniczając do comiesięcznych wypłat, i to czasami nie najwyższych.


Takie zaniedbania czasami mogą mieć przykre konsekwencje dla niejednej firmy, o czym sporo z nich już się o tym przekonało, z tego też powodu każdy pracodawca powinien zadbać we właściwy sposób o całą załogę. A nic bardziej motywującego nie będzie dla większości pracowników niż  Gry Strategiczne  


 przy pomocy jakich nie tylko mogą poprawić umiejętności oraz kwalifikacje, ale dodatkowo poczują się docenieni przez właściciela firmy.


Zasadniczym celem symulacji jest podniesienie kompetencji pracujących, jakie będą mogli później wykorzystać podczas zwykłej pracy. Po grach zatrudnieni zwiększają swoją wydajność, wykazują się także dużo większą inicjatywą i zaradnością. Zmniejsza się też ilość różnych pomyłek, a to wprost będzie się przekładać na terminowość wykonywanych zadań i przychody przedsiębiorstwa.


Bardzo dużą rolę pracownicze gry mają także w motywowaniu i docenianiu podwładnych. W pierwszej kolejności stanowią wyraźny sygnał, że firma o nich dba i są dla niej ważni. Dodatkowo pozwalają na zaspokojenie żądzy sukcesu i chęci rozwijania się pracowników, przez co sporo zwiększa się ich przywiązanie. 


Firmy, które mają doświadczoną, należycie przeszkoloną grupę pracowników mają sporo więcej szans na utrzymanie się na rynku i osiągnięcie celu. Z takich też powodów nie powinno się traktować szkoleń dla pracowników jako jeszcze jednego nikomu niepotrzebnego wydatku, a jako inwestycję, która w przeciągu dłuższego okresu czasu z całą pewnością będzie procentować. I będzie to z korzyścią i dla samego pracodawcy, i dla podwładnych, których się wysłało na szkolenia.


 

03.06.2016. 14:26