Home · Symulacje · Poprawne zasady symulacji biznesowej

Poprawne zasady symulacji biznesowej


Gry decyzyjne i case study dla menedżerów powinni mieć zapisane zasady dla uczestników. Trenerzy często mówią mi, iż trudno jest skonstuować ciekawą podstawę scenariuszową gry menedżerskiej. Potrzebne jest spore i różnorodne do�›wiadczenie oraz umiejętność analitycznego myślenia.
Dobrze napisane zestawy reguł postępowania w czasie gry powinny być krótkie i jasne nawet dla laików. W niniejszym wpisie zamieszczam skrót jasno i przejrzyście napisanych instrukcji gier menedżerskich. Początek ma taki: celem grupy jest zbudowanie mostu, po którym bez przeszkód przeprawi się ciężarówka z fikcyjnym bagażem. Dowiedziałem się tego, kiedy znalazłem ten poradnik:
 Gry Menedżerskie 
Teraz dalsze przedstawienie efektywnie sformułowanego jednej z instrukcji do gry menedżerskiej:
1.    Przeprawę trzeba budować jedynie z pokazanego przez prowadzącego budulca.
2.    Przeprawa nie powinien dotykać żadnych twardych lub miękkich przedmiotów (na przykład tablicy, krzesła itp.). Budowla nie będzie również podwieszony albo podtrzymywany od góry na przykład taśmą klejącą lub przez uczestnika gry. Powinien trzymać się w całości bez dodatkowej pomocy na podłodze.
3.    Auto ma być przetransportowany na sznurku. W momencie transportu powinien przemieszczać się wszystkimi oponami po jezdni na moście.
4.    Zabawkowy TIR musi być przetransportowany wzdłuż budowli tak, aby zawsze znajdował się min. 50 cm nad podłożem.
5.    Pojazd będzie przemieszczany wzdłuż budowli przez dokładnie jednego uczestnika projektu szkoleniowego w grupie szkoleniowej. Przemieszczenie zaczyna się od postawienia samochodu przed miejscem pokazanym przez trenera. Przejazd uznaje się za zakończony po przejechaniu znaku STOP. Potem samochód musi  dalej stać stabilnie na jezdni mostu więcej niż 10 sek.
6.    Jeśli konstrukcja budowli będzie zmieniona, ale samochód zostanie przewieziony wzdłuż budowli w taki sposób, by w każdym momencie przejazdu znajdował się co najmniej 50 cm nad ziemią, próba będzie zakończona z pozytywnym wynikiem.
W następnym poście na tym blogu zaprezentuję instrukcje innej gry decyzyjnej.
Zygmunt Słonimski
Twórca tej notatki  jest absolwentem kierunku biologii Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego i studiów podyplomowych z obszaru  farmakologii. Posiada licencję Eksperta Wizerunku Osobistego IOV. Po studiach osiadł w Nowym Targu.  Od piętnastu lat wykłada i pisze badania dotyczące asertywności w branży „handej i sprzedaż”.

TAGI:
Gry Drużynowe
Warsztaty biznesowe
Gry planszowe
Lider i menedżer
symulacje Kaizen
Rozwój osobisty
Gry konferencyjne
Poradniki  dla wykładowców

03.06.2016. 14:26