Home · Symulacje · Kontakt z uczestnikami w grach menedżerskich

Kontakt z uczestnikami w grach menedżerskich


W czasie gier decyzyjnych trenerzy muszą udzielać informacji wrotnej w zakresie osiągniętych rezultatów w grupie uczestnikow. W tym artykule opiszę, w jaki sposób to stosować.
Po co jest feedback? Naukowcy zauważyli, że jest dostawcą opinii trenera w obszarze kompetencji, zainicjowanych procesów i zawodowej przydatności  ocenianego uczestnika zaangażowanego w sesji - i działa to w specjalny sposób. Oceniany podmiot – człowiek ma dalej poprawny stosunek do siebie, swojej aktywności zawodowej oraz obserwatora, który diagnozuje zachowanie pracownika. Trener nakłania ocenianego do kolejnego wyzwania na szlaku w kierunku wybranych kompetencji. Przeczytaj tutaj: Autorskie Symulacje Menedżerskie 
Niezłym sposobem na spostrzeżenie, jak należy formułować feedback, bywa zastanowienie się, jak się wzajemnie motywujemy do pracy - chodzi o powiązanie informacji zwrotnej z wzmacnianiem relacji interpersonalnych w rozumieniu trzeciej potrzeby w piramidzie Maslova. 

Zdobędziesz pomoc w udzielaniu feedbacku, podczas gdy prowadzisz symulację biznesową.

Chcesz uświadomić sobie jak reagujesz na feedback? Odpowiedz na kolejne zagadnienia.

- Uważnie słuchasz zdania rozmówcy na temat własnego postępowania?
- Starannie rozmyślasz o tym, o czym była ostatnia rozmowa, umiejąc postrzegać kwestię oczami innej pozycji w tym dialogu?
- Analizujesz pozytywne i ujemne elementy zmiany czyjegoś zachowania?
- Spokojnie dyskutujesz o tym, co sądzisz o feedbacku dyskutanta?
- Wspólnie z drugim dyskutantem ustalasz dalsze aktywności?
- Pytasz o wsparcie, jeśli uważasz to za niezbędne?
- Składasz podziękowania za komunikat zwrotny?

Bądź zupełnie uczciwy wobec siebie. Domyślam się, że mogło być równie wiele zdań na nie, jak ”zgadzam się”. Odwracając stanowiska, łatwo uświadomić sobie z niektórych problemów w przyjmowaniu informacji zwrotnych.
 
Jeszcze jedna ważna sprawa: jak odbierać niepersonalnie zastrzeżenia co do zachowania? Dalej pokazuję zestaw rad.

Zachowaj zrównoważony rozwój.
Wychwytuj feedback.
Zwracaj uwagę na człowieka, który mówi.
Nie oceniaj.
Nie przekonuj nikogo, że ktoś jest przewrażliwiony.
Nie ubliżaj.
Nie wypaczaj słów.
Nie skręcaj z tematyki dyskusji.
Nie szukaj negatywnych motywów.
Potwierdź, kiedy zauważyłeś twój błąd.
Marcin Tarpatny
Autor tego wpisu jest absolwentem kierunku dziennikarstwa Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z obszaru  księgowości. Posiada certyfikat Eksperta Konkurencyjności SCS. Prowadzi firmę szkoleniową w Zgierzu.  Od dwóch lat organizuje treningi i rozwija gry odnoszące się do telemarketingu w branży „kancelarie prawne i doradztwo”.

NAJWAŻNIEJSZE TEMATY  BLOGA:
Symulacje Szkoleniowe
Warsztaty miękkie
Gry hybrydowe
Mentoring
symulacje Kaizen
Rozwój osobisty
Eventy firmowe
Narzędzia Instrukcje dla facylitatorów

03.06.2016. 14:26