Home · Blog · Charakterystyki skutecznej grupy

Charakterystyki skutecznej grupy


Zachowanie zespołu podlega diagnozie pod wieloma względami – celów grupy, reguł zachowań, przepisów kodeksu etycznego i zasad kulturowej aktywności. Gdyby chcieć, aby instytucja funkcjonowała skutecznie, zespół dałoby się oceniać ze względu na wyznaczniki efektywności działania.
W tym wpisie na tym portalu opiszę właściwości dobrze działającego działu pracowniczego, które da się spotkać w książkach z tego tematu. Poniżej wstępna część parametrów, bo parametrów opisano wyjątkowo dużo. O innych czytelnik może zobaczyć na tym portalu:   Zestawienie - Szkolenia Integracyjne i Team Building
Poniżej wymieniam i opisuję najważniejsze cechy efektywnego działu pracowniczego.
Kultura organizacyjna
Jest możliwe, aby ją wyczuć po kilku minutach przebywania w firmie, bywa często nieudokumentowana, swobodna oraz zachęcająca do współpracy. Gdy jest dobrze zbudowana nie da się wskazać wyraźnych konfliktów. Pracownicy w niej funkcjonujący są lojalni wobec pracodawcy i zainteresowani rozwojem. Nie ma objawów znudzenia.
Konstruktywna dyskusja
Wiele dyskusji, w których biorą udział dokładnie wszyscy. W mojej pracy były to dyskusje na temat współdziałania grupy. Gdy konwersacja jest nieefektywna, menedżer od razu przywraca ją na zadany obszar tematyczny.
Zadania grupy ludzi
Członkowie zespołu świetnie rozumieją i są zaangażowani w zadania i osiagają zamierzenia zespołu. W najbardziej dogodnym momencie przeprowadza się efektywną burzę mózgów na temat zamierzeniach i efektach pracy, co powoduje, iż ludzie dążą do tego, aby utożsamiać z zespołem.
Komunikowanie się
Pracownicy szanują siebie nawzajem! Dyskusja nie przypomina przełączania się po tematach. Nawet słaby pomysł zostaje zapisany na tablicy. Pracownicy nie boją się narazić na śmieszność i przedstawić rewolucyjną konepcję, chociaż czasem wydaje się ona całkiem ekstremalna.
Szukanie rozwiązań
Zespół nieźle zażegnuje konflikty. Precyzyjnie wysłuchuje się racje oraz grupa chce znaleźć przyszłe działania. Pracownicy, którzy wyrażają sprzeciw, nie chcą narzucać swoje zdanie albo wzniecać złe uczucia. Kiedy nie są za, wtedy zwyczajnie przekazują swoje opinie.
Tyle haerowych przemyśleń.
Opracowanie: Henryk Falenty
I DODATKOWO JAK CO MIESIĄC PORCJA NIEZNANYCH STATYSTYK ODNOŚNIE INTEGRACJI Z OSTATNIEGO OKRESU:
- Ciesząca się największym wzięciem forma aktywności : scenariusz militarny
- Najwyżej ocenione w testach po szkoleniu gry – komentarze grup: scenariusz społeczny
- Typowa wielkość grupy zajęciowej: osiem osób.
- Oczekiwane przez grupe dni tygodnia na spotkanie: środek tygodnia.
- Najchetniej zamawiana część kraju: Karkonosze

ŹRÓDŁO: Training Projects
Tworzymy survivalowe szkolenia team building i pasjonujące wyjazdy integracyjne dla różnych zespołów.
Nasze nietuzinkowe wyjazdy integracyjne i rozwojowe szkolenia team building są cenione przez dziesiątki firm z całego kraju.  


03.06.2016. 14:25